مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 04:152021-06-30بين الملل

امنیت ملت، خط قرمز ما است


فرمانده تیپ 25 نزاجا با بیان این که امنیت ملت، خط قرمز ما است، گفت: اهمیت پدافند و آمادگی برای مقابله با تهدیدات جدید در دوره هشت سال دفاع مقدس با توجه به حملات شیمیایی و میکروبی که رژیم بعث عراق علیه نیروهای ما داشت، - کاملا مشهود بود.

سرهنگ ستاد علی دلاور، در رزمایش مقابله با تهدیدهای شیمیایی و میکروبی در تیپ 25 نیرو مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، ضمن محکومیت استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی و میکروبی، گفت: نیروی هوایی رژیم بعث عراق در روز هفتم تیر 1366، شهر سردشت در استان آذربایجان غربی را با بمب های شیمیایی و میکروبی خریداری شده از کشورهای اروپایی و آمریکا هدف قرار داد و مرگ و رنج هزاران شهروند غیرنظامی را رقم زد.

وی ادامه داد: بمبارانی که مرگ ده‎ ها نفر از ساکنان این شهر و مسمومیت هزاران نفر دیگر را به دنبال داشت و سکوت مجامع بین المللی در مورد این جنایت ناشی از نقش کشورهای اروپایی و آمریکایی در وقوع این حادثه بود.

این کشورها که خود عامل فروش این تسلیحات شیمیایی و میکروبی به عراق بودند، نه تنها واکنش خاصی به این جنایت نشان ندادند، بلکه آن را انکار کردند.

در نهایت نیز مصوبه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی و میکروبی علیه غیرنظامیان و جنایات جنگی آشکار صدام با وتوی استکبار ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت ملت، خط قرمز ما است

امنیت ملت، خط قرمز ما است