مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1400 ساعت 03:202021-06-24اقتصادي

51 روستای استان سمنان با کمبود آب مواجه هستند


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه 51 روستای استان با کمبود آب مواجه هستند، گفت: آب مورد نیاز مردم این روستاها با تانکر تامین می شود.

- ، با بیان اینکه گرمای زودرس و افزایش مصرف آب دو عاملی است که امسال سبب شده تا تنش آبی را بیشتر در سطح استان سمنان احساس کنیم، بیان کرد: در سال 1400 متأسفانه باید گفت 51 روستای استان با کمبود آب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه روستاهای درگیر تنش آبی استان با تانکر آبرسانی می شوند، افزود: به دلیل بارش کم و گرمی هوا امسال تابستان سختی را خواهیم داشت.

کمبود اعتبارات برای تعویض خط انتقال مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه تعدیل و قطعی آب در برخی نقاط و افت فشار ناشی از همین عوامل کم آبی، کم بارشی و… است، تاکید کرد: 25 درصد از آب تولیدی در استان متأسفانه هدر می رود.

طاهریان با بیان اینکه فرسودگی خط انتقال یکی از علل مؤثر و مهم در هدر رفت آب شرب استان سمنان است، ابراز داشت: بسیاری از خطوط انتقال آب استان قدیمی و فرسوده هستند اما برای تعویض تمام آن ها اعتبارات بسیار زیادی نیاز است.

وی با بیان اینکه عمر شبکه آبرسانی 30 سال است، ابراز داشت: تقریباً 70 هزار متر خط انتقال آب در سطح استان نیازمند اصلاح است که به دلیل اعتبارات کم در نهایت بتوانیم 40 درصد آن را اصلاح کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

51 روستای استان سمنان با کمبود آب مواجه هستند

51 روستای استان سمنان با کمبود آب مواجه هستند