مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 18:052021-06-24بين الملل

ماکرون: گفت وگو میان اروپا و روسیه امری ضروری است


رییس جمهور فرانسه گفت، تعامل میان سران روسیه و کشورهای اروپایی اقدامی ضروری برای حفظ ثبات قاره اروپا محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، امانوئل ماکرون رییس جمهور در نشست سران اتحادیه اروپا تعامل نزدیک تر با روسیه برای حل مشکلات و اختلافات را خواستار شده اند.

به نوشته این روزنامه، مرکل از اتحادیه اروپا درخواست کردند ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را به نشستی دعوت کنند و ماکرون نیز از این پیشنهاد حمایت کرد.

فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ارشد فرانسه نوشت: عقلانی است که به ارزش افزوده چنین گفت وگوهایی، دقیقاً مشابه آنچه آمریکا در ژنو انجام داد فکر کنیم (اشاره به دیدار اخیر پوتین و همتای آمریکایی) .

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته هشدار داده بود که روابط اتحادیه اروپا با روسیه اکنون در پایین ترین سطح خود قرار دارد.

پارلمان اروپا ماه گذشته قطعنامه ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم های جدید علیه پروژه خط لوله گاز نورد استریم ، شرکت روس اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام رسان بانکی سوییفت شده است.

علاوه بر این، اتهام زنی های برخی کشورهای اروپایی علیه روسیه به جدال دیپلماتیک کشیده و تعداد زیادی از کارکنان سفارتخانه های روسیه و کشورهای غربی اخراج شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون: گفت وگو میان اروپا و روسیه امری ضروری است

ماکرون: گفت وگو میان اروپا و روسیه امری ضروری است