مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 07:302021-06-24فرهنگي

«تاریخ اجتماعی زنان در عصر قاجار» در راه است


«تاریخ اجتماعی زنان در عصر قاجار» نوشته سمیه سادات شفیعی منتشر می شود.

- تاریخ اجتماعی زنان در عصر قاجار نوشته سمیه سادات شفیعی منتشر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در معرفی نشر ثالث از این کتاب عنوان شده است: این کتاب به برخی از زوایای پنهان جامعه ایرانی عصر قاجار پرتو می افکند که معمولاً در تاریخ نگاری مرسوم به آن توجه نشده یا کمتر با آن توجه شده است: جامعه زنان و مسائل زنان.

کتاب می کوشد از میان همان منابعی که معمولا برای روایت تاریخ عصر قاجار به کار می رفته است یا با دست بردن به برخی منابع کمتر شناخته شده، خواننده را به نیمه ای تاریک ببرد و با سرنوشت هایی فراموش شده آشنا کند: سرنوشت دختران و زنان و مادران ایرانی.

از این رهگذر تصاویر جدید، نامنتظره و تأمل برانگیزی از زن و زنانگی در عصر قاجار به دست آمده است که خود می تواند سرنخ هایی را برای طیف گسترده ای از مطالعات آتی در همین حوزه به دست دهد.

زنان به عنوان نیمه سرنوشت ساز جامعه، نیمه ای سرکوب شده، کمتر برخوردار و فرورفته در زیر سازوکارهای مردسالار، در روایت های تاریخی آن چنان که باید دیده نشده اند.

پژوهشگران کتاب تاریخ اجتماعی زنان در عصر قاجار به ما کمک می کنند تا به کوچه پس کوچه ها و داستان های نانوشته زنان قاجار برویم و برخی انگاره های رایج و تأمل ناشده خود درباره زنان ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تاریخ اجتماعی زنان در عصر قاجار» در راه است

«تاریخ اجتماعی زنان در عصر قاجار» در راه است