مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 11:302021-06-23اقتصادي

500 هزار رأس دام مازاد صادرات می شود


مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایران گفت: ما صادرات یک میلیون رأس دام مازاد را به وزارتخانه پیشنهاد کردیم که با 500 هزار رأس آن موافقت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از رادیو گفتگو، فضل خرّم، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایران اظهار کرد: عشایر با 246 هزار خانوار و 22 میلیون و 400 هزار رأس حدود 25 تا 30 درصد گوشت قرمز کشور را تأمین می کند.

وی با بیان اینکه عشایر نیاز گوشت حدود 16 نفر ایرانی را تأمین می کند افزود: عشایر با وجود خدمات گسترده ای که به کشور ارائه می دهد اما کمترین توقع و کمترین خدمات را از جامعه دریافت می کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایران، کاهش یک میلیون و 600 هزار تن از علوفه مرتعی عشایر اثر سنگینی را نگران کننده خواند و گفت: این میزان کاهش علوفه اثر سنگینی بر زندگی جامعه عشایر گذاشته به طوری که نمی توانند در بازه زمانی مناسب دام را به بازار عرضه کنند.

خرّم افزود: کاهش علوفه باعث شده که دام زودتر از موعد اصلی خود به بازار عرضه شود که این باعث کاهش قیمت دام زنده در بازار و زبان خود جامعه عشایری می شود و از طرف دیگر، به خاطر کمبود دام، ذخایر ژنتیکی و دام های مولد نیز از بین می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

500 هزار رأس دام مازاد صادرات می شود

500 هزار رأس دام مازاد صادرات می شود