مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 11:152021-06-23سياسي

چرایی رکوردزنی کاهش مشارکت در انتخابات در مهد دموکراسی جهان


مشارکت فرانسوی ها در انتخابات منطقه ای اخیر این کشور به حدی پایین بود که رکوردی تاریخی را در حیات سیاسی فرانسه به جای گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، انتخابات مناطق و دپارتمان های فرانسه که انتخابات مهمی در سرنوشت هر استان و تقسیمات استانی این کشور و در تعیین سرنوشت مردم مناطق و استان ها و دپارتمان های آن است، روز یکشنبه 20 ژوئن (30 خرداد) با کمترین حضور مردمی برگزار شد و طبق آمارها 66.

7 درصد مردم در این انتخابات که مهمترین انتخابات تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ده ماه دیگر است، مشارکت نداشتند یعنی فقط 33.

3 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند.

رکوردی تاریخی در حیات جمهوریت فرانسه این آمار در واقع شوک بزرگی برای حیات سیاسی فرانسه بود، چون رکوردی تاریخی زده شد و در طول جمهوری پنجم فرانسه که ژنرال دوگل بنیان گذار آن بود هیچ وقت یک چنین رکوردی در رابطه با عدم مشارکت و غیبت مردم یا قهر با صندوق های رأی وجود نداشته است.

نکته مهم این است که این رکورد جمهوریت فرانسه را که اساس نظام لیبرال دموکراسی غربی را که فرانسه هم یکی از بنیانگذارهای آن بوده به چالش می کشد یعنی به هر حال جمهوریت بر اساس دو اصل پوپولیسم مردم مداری و کنستیتوسیونالیسم  قانون مدرای بوجود آمده که بهرحال قانون مداری خودش نشأت گرفته از حضور مردم یا ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی رکوردزنی کاهش مشارکت در انتخابات در مهد دموکراسی جهان

چرایی رکوردزنی کاهش مشارکت در انتخابات در مهد دموکراسی جهان