مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 09:152021-06-23بين الملل

وزیر دفاع روسیه: حل مسئله افغانستان بدون کمک ایران و پاکستان ممکن نیست


وزیر دفاع روسیه در اظهاراتی تاکید کرد که برقراری صلح وثبات در افغانستان بدون حمایت ایران و پاکستان امکانپذیر نخواهد بود.

- وزیر دفاع روسیه در اظهاراتی تاکید کرد که برقراری صلح وثبات در افغانستان بدون حمایت ایران و پاکستان امکانپذیر نخواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرگیی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سخنرانی خود در نهمین کنفرانس امنیت بین الملل مسکو خاطر نشان کرد که حل مسئله افغانستان نیازمند کمک و توجه کشورهای همسایه و سازمان های بین المللی است.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نتوانسته نتایج مورد نظر را محقق کند، ابراز نگرانی کرد که خروج نیروهای خارجی نیز می تواند خطر وقوع جنگ داخلی در افغانستان را به همراه داشته باشد.

بنابر گزارش پایگاه خبری آریانا نیوز، شویگو همچنین در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه حل این وضعیت نیازمند تصمیمات فوری و همکاری بین المللی است، اظهار داشت: برقراری صلح و ثبات در این کشور بدون پشتیبانی ایران و پاکستان ممکن نخواهد بود.

وزیر دفاع روسیه پیشنهاد داد که برای کمک به این وضعیت از ظرفیت های سازمان همکاری شانگهای استفاده شود که شامل کشورهایی است که با افغانستان مرز مشترک دارند، ازجمله ایران و پاکستان.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دفاع روسیه: حل مسئله افغانستان بدون کمک ایران و پاکستان ممکن نیست

وزیر دفاع روسیه: حل مسئله افغانستان بدون کمک ایران و پاکستان ممکن نیست