مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 03:502021-06-23اقتصادي

تفرجگاه های شیلاتی در همدان راه اندازی می شود


سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر بهره برداری پایدار از ذخائر و منابع آبزی در چارچوب برنامه های توسعه کشور، توسعه مدیریت و نگهداری زیر ساخت های موجود از جمله اقدامات حوزه شیلات کشور است و در راستای تحقق این موارد فعالیت هایی انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از طرفی رشد فزاینده جمعیت و نیاز روزافزون بشر به مواد غذایی، محدود بودن ذخایر طبیعی آبزیان و توجه به اشتغال زایی، لزوم توسعه آبزی پروری پایدار را نمایان می کند، بنابراین با مکان یابی مناطق مستعد آبزی پروری می توان عرصه های مناسب برای احداث استخرهای پرورش ماهی را مشخص کرد، تا تداخل کاربری های مختلف اختلالی در امر توسعه به وجود نیاورد.

طبق آمارهای موجود، در استان همدان که یکی از قطب های شیلات در کشور به شمار می رود بیش از یک هزار مزرعه و استخر دو منظوره تکثیر و پرورش انواع ماهی وجود دارد و در برخی از موارد مانند تولید تخم چشم زده و بچه ماهی قزل آلا از استان های پیشرو در کشور است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 11 مکان برای تفرجگاه شیلاتی شناسایی و معرفی شده است که سراب های فارسبان و گاماسیاب از جمله این مناطق هستند که امیدواریم به زودی راه اندازی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفرجگاه های شیلاتی در همدان راه اندازی می شود

تفرجگاه های شیلاتی در همدان راه اندازی می شود