مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 02:052021-06-22بين الملل

هشدار تخت روانچی درباره وضعیت امنیتی افغانستان


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد وضعیت امنیتی افغانستان را منبع نگرانی جدی دانست و گفت: همزمان با خروج نیروهای خارجی باید از نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان حمایت موثری شود و جمهوری اسلامی ایران از تمام طرفها می خواهد منافع همه مردم افغانستان .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست روز سه شنبه شورای امنیت درباره افغانستان اظهار داشت: با خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، این کشور بر سر یک دو راهی قرار گرفته است: اگر همه طرفها توافق کنند که گفتگو کرده و به دهه ها خونریزی پایان دهند، می تواند در مسیر آشتی پیش برود و اگر یک طرف بخواهد با زور دیگران را به پذیرش صلح وادارد، می تواند در مسیر درگیری سقوط کند.

جامعه بین المللی نباید اجازه دهد که دومین گزینه اتفاق بیافتد چون این صلحی واقعی نخواهد بود و در نتیجه پایدار نخواهد ماند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: در واقع یک افغانستان امن تر، با ثبات تر و مرفه تر، در صلح با خود و همسایگانش، به نفع همه افغان ها، منطقه و جهان است.

برعکس، یک افغانستان ناامن و ناپایداری که خواستگاه افراط گرایی خشونت آمیز، تروریسم و جرایم سازمان یافته از جمله تولید و قاچاق مواد مخدر باشد، تهدیدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار تخت روانچی درباره وضعیت امنیتی افغانستان

هشدار تخت روانچی درباره وضعیت امنیتی افغانستان