مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 06:052021-06-20پزشكي

برای لاغر شدن به جای چربی، بافت عضله را نسوزانید


متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با هشدار نسبت به کاهش وزن در بازه زمانی کوتاه، گفت: کاهش وزن سریع خطرناک و نشانه از بین رفتن بافت عضله یا آب بدن است؛ بنابراین هرگز برای رسیدن به وزن ایده آل نباید از رژیم های سفت و سخت و سریع استفاده کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر گلبن سهراب افزود: بهترین روش لاغری استفاده از تمام گروه های غذایی شامل نان، غلات، سبزیجات، میوه ها، لبنیات، گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ است.

وی با بیان این که استفاده از پروتیین های گیاهی به دلیل دارا بودن فیبر بالا می تواند به میزان قابل توجهی در سلامت و کاهش اشتها اثرگذار باشد، اظهار داشت: حبوبات فیبر بالایی دارند و در مقابل منبع مناسبی از پروتیین ها نیز به حساب می آیند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: گنجاندن مقادیر مشخصی از پروتیین گیاهی، میوه و سبزیجات و غلات سبوس دار در سبد غذایی می تواند گزینه مناسبی برای اصلاح سبک زندگی و رسیدن به وزن ایده آل باشد.

وی تصریح کرد: حبوبات به ما کمک می کنند احساس سیری بیشتری داشته باشیم، بنابراین رژیم هایی که پروتیین و فیبر بالایی دارند انتخاب های مناسبی برای کمک به حفظ سلامتی و کاهش وزن هستند.

سهراب، استفاده از منابع غنی از فیبر را در برنامه غذایی مورد تاکید قرار داد و گفت: باید سعی کنیم سهم این گرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای لاغر شدن به جای چربی، بافت عضله را نسوزانید

برای لاغر شدن به جای چربی، بافت عضله را نسوزانید