مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 17:352021-06-18بين الملل

درخواست نهادهای حقوق بشری برای لغو اعدام دو جوان بحرینی


کارشناسان سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری می گویند که دو شهروند بحرینی که صرفا به دلیل مشارکت در اعتراضات مسالمت آمیز این کشور خودسرانه بازداشت شدند در معرض اعدام هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عفو بین الملل و موسسه حقوق و دموکراسی گفتند که از این دو نفر تحت شکنجه، آزار جنسی، ضرب و شتم ، محرومیت از خواب و سایر تخلفات به زور اعتراف گرفته شده است.

تیم پنج نفره کارشناسان سازمان ملل گفت که رمضان و موسی را به دلیل عقاید سیاسی آنها و شرکت در تظاهرات طرفداران دموکراسی به دلایل تبعیض آمیز بازداشت کردند.

در ژوییه سال 2020 میلادی دادگاه عالی بحرین اعدام محمد رمضان و حسین موسی را به اتهام منفجر کردن یک کاروان امنیتی و کشتن یک افسر پلیس در دسامبر 2014 تأیید کرد، در حالی که گروه های حقوق بشری می گویند اعترافات آنها تحت شکنجه گرفته شده است.

کارگروه مخصوص موضوع بازداشت خودسرانه در سازمان ملل در گزارشی که روز پنجشنبه و مورخ 31 مه منتشر کرد، گفت: با در نظر گرفتن همه شرایط پرونده دو زندانی بحرینی، به ویژه خطر آسیب دیدن جسمی و روانی آنها، راه حل مناسب این است که دو نفر بلافاصله آزاد شوند و مطابق با قوانین بین المللی غرامت مناسب به آنها داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست نهادهای حقوق بشری برای لغو اعدام دو جوان بحرینی

درخواست نهادهای حقوق بشری برای لغو اعدام دو جوان بحرینی