مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 02:402021-06-17بين الملل

اختلاف نظر بایدن و اردوغان بر سر سامانه«اس-400» به قوت خود باقیست


رؤسای جمهور ایالات متحده و ترکیه به رغم توافق بر سر نقش آفرینی آنکارا در تضمین امنیت فرودگاه کابل، از حل و فصل اختلاف نظر خود بر سر خرید سامانه اس- 400 روسیه بازماندند.

- به نقل از الجزیره، جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در دیدار این هفته خود در بروکسل توافق کردند ک همزمان با خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از افغانستان، ترکیه در تضمین امنیت فرودگاه کابل نقش اصلی را ایفا کند.

اما به رغم دستیابی به این توافق، رهبران این دو کشور نتوانستند مناقشه و اختلاف دیرینه خود بر سر خرید سامانه پدافند موشکی اس -400 روسیه توسط ترکیه را که باعث تیرگی روابط واشنگتن- آنکارا شده است، حل و فصل کرده و به یک اتفاق نظر دست یابند.

در همین ارتباط، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که بایدن و اردوغان در دیدار خود در روز چهاردهم ژوئن و در حاشیه نشست ناتو در مورد امنیت فرودگاه افغانستان گفتگو کردند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سالیوان گزارش داد که اردوغان در این دیدار خواستار پشتیبانی آمریکا برای تضمین امنیت فرودگاه کابل شد و بایدن نیز به ارائه این پشتیبانی متعهد گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف نظر بایدن و اردوغان بر سر سامانه«اس-400» به قوت خود باقیست

اختلاف نظر بایدن و اردوغان بر سر سامانه«اس-400» به قوت خود باقیست