مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 15:302021-06-17بين الملل

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به واقعیات منطقه توجه کنند


کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جای صدور بیانیه های منسوخ شده به واقعیات منطقه توجه کرده و رویکردهای خود را به سمت و سوی گفتگو و همکاری منطقه ای سوق دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات تکراری و بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست 148 وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، را مردود شمرد و این رویکرد شورای همکاری را کاملا غیر سازنده توصیف کرد.

خطیب زاده با دوگانه دانستن سیاست برخی از کشورهای شورا در ادعای درخواست بهبود مناسبات با جمهوری اسلامی ایران از یک سو و ایراد اتهامات بی اساس از سوی دیگر، شورای همکاری را عملا گروگان زیاده خواهی های سیاست های شکست خورده اقلیت پرهیاهویی از کشورهای این شورا خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه اینگونه موضع گیری ها در قبال جمهوری اسلامی ایران را موجب تضعیف دیدگاه های گفتگو محور، تبدیل منطقه به انبار تسلیحات شرکت های غربی و زمینه ساز مداخله بیشتر بیگانگان در این منطقه مهم دانست.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: با کمال تاسف شاهدیم برخی کشورهای منطقه به رغم جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و شهادت صدها فلسطینی مظلوم در غره و هتک حرمت به حرم شریف در بیت المقدس مقاوم همچنان با بی شرمی کامل چشم بر این جنایات بسته اند و حملات خود را متوجه جمهوری اسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به واقعیات منطقه توجه کنند

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به واقعیات منطقه توجه کنند