مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 14:052021-06-16بين الملل

پنتاگون استقرار نیروی ضربت دریایی دائمی در اقیانوس آرام را در نظر دارد


دو منبع آگاه گزارش دادند، پنتاگون به منظور مقابله با قدرت نظامی رو به رشد چین، استقرار یک نیروی ضربت دریایی دائمی در منطقه اقیانوس آرام را در نظر دارد.

- دو منبع آگاه گزارش دادند، پنتاگون به منظور مقابله با قدرت نظامی رو به رشد چین، استقرار یک نیروی ضربت دریایی دائمی در منطقه اقیانوس آرام را در نظر دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته نشریه پلیتیکو، این دو منبع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: این طرح همچنین شامل ایجاد یک عملیات نظامی مشخص برای اقیانوس آرام خواهد بود که وزارت دفاع را قادر می سازد تا بودجه و منابع بیشتری به موضوع چین اختصاص دهد.

این دو ابتکارعمل که هنوز نهایی نشده اند به صحبت های جدی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درخصوص چین کمک می کنند و این پیام را می رسانند که دولت واشنگتن در مورد سرکوب رفتار تهاجمی و بسیج نظامی پکن در منطقه اقیانوس آرام جدی است.

این اخبار در حالی منتشر می شوند که رهبران ناتو به طور فزاینده ای خود را با موضع مقابله ای واشنگتن در مورد پکن همسو می کنند.

چهار سال پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا مقابله با چین را یکی از اولویت های سیاست خارجی دانست، منتحدان ناتو به تازگی اعلام کردند که پکن یک چالش امنیتی است و برای متزلزل کردن نظم جهانی تلاش می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون استقرار نیروی ضربت دریایی دائمی در اقیانوس آرام را در نظر دارد

پنتاگون استقرار نیروی ضربت دریایی دائمی در اقیانوس آرام را در نظر دارد