مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 10:102021-06-16بين الملل

چین مداخله گستاخانه در تایوان را محکوم کرد


دولت چین تاکید کرد هرگز مداخله خارجی در امور مرتبط با تایوان را تحمل نخواهد کرد.

پس از آنکه تایوان گزارشی از بزرگترین تهاجم هواپیماهای چینی به حریم هوایی خود منتشر کرد، - دولت چین تاکید کرد هرگز مداخله خارجی در امور مرتبط با تایوان را تحمل نخواهد کرد.

پس از آنکه تایوان گزارشی از بزرگترین "تهاجم" هواپیماهای چینی به حریم هوایی خود منتشر کرد، پکن کشتی های بیشتری به دریای چین جنوبی فرستاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دولت تایوان اعلام کرد دستکم 28 هواپیمای نیروی هوایی چین شامل جنگنده ها و بمب افکن های هسته ای روز سه شنبه وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند.

این اخبار به دنبال بیانیه مشترک رهبران گروه هفت منتشر میشود که یکشنبه از چین بابت طیفی از مسائل انتقاد کرده و بار دیگر بر اهمیت صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان تاکید کردند.

در کنفرانس مطبوعاتی امروز چهارشنبه از سخنگوی دفتر امور تایوان در چین درباره این تحرک نظامی و ارتباط آن به بیانیه گروه هفت سوالی پرسیده شد و او دولت تایوان را مقصر تنشها دانست.

این سخنگو گفت: ما هرگز تلاش ها برای استقلال طلبی یا مداخله گستاخانه در مساله تایوان از سوی نیروهای خارجی را تحمل نخواهیم کرد، بنابراین ما نیاز داریم که یک واکنش قوی به این اقدامات توطئه آمیز داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین مداخله گستاخانه در تایوان را محکوم کرد

چین مداخله گستاخانه در تایوان را محکوم کرد