مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 07:452021-06-15پزشكي

اثر ژنتیک بر «افسردگی» زنان/دلایل مراجعه بیشتر زنان نسبت به مردان نزد مشاور


یک روان درمانگر و مشاور خانواده با بیان اینکه شیوع افسردگی در خانم ها بیشتر از آقایان است، گفت: بالای 80 درصد مراجعه کنندگان ما را زنان و دختران تشکیل می دهند که این به معنای اختلالات روانی بیشتر در زنان و دختران نیست بلکه تفات های فردی میان زنان و مردان .

- یک روان درمانگر و مشاور خانواده با بیان اینکه شیوع افسردگی در خانم ها بیشتر از آقایان است، گفت: بالای 80 درصد مراجعه کنندگان ما را زنان و دختران تشکیل می دهند که این به معنای اختلالات روانی بیشتر در زنان و دختران نیست بلکه تفات های فردی میان زنان و مردان و تفاوت در توجه خانم ها به خود و محیط پیرامون خود دلیل این مساله است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر نویداله نوری در وبینار دختران توانمند و شهر متعالی که به همت جهاد دانشگاهی واحد الزهرا و با مشارکت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، برگزار شد، اظهار کرد: خیلی از وقت ها چون خانم ها بیشتر به اطراف توجه دارند بیشتر تحت اثر فشارهای محیطی قرار می گیرند و از این رو شیوع افسردگی در خانمها بیشتر از آقایان است.

از سوی دیگر زنان بیشتر تحت تاثیر محرک های منفی و مثبت قرار می گیرند.

به گفته وی، خانم ها درک هیجانی و عاطفی بیشتری نسبت به آقایان دارند و بیشتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند و خود افشایی آنها بالاتر از مردان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر ژنتیک بر «افسردگی» زنان/دلایل مراجعه بیشتر زنان نسبت به مردان نزد مشاور

اثر ژنتیک بر «افسردگی» زنان/دلایل مراجعه بیشتر زنان نسبت به مردان نزد مشاور