مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 15:152021-06-14اقتصادي

ارتقا حمل و نقل عمومی گامی در راستای تحقق عدالت اجتماعی


کلان شهر تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام و پایتخت کشور عزیزمان ایران به موازات رشد و توسعه در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیازمند برقراری نظم و انضباط ترافیکی و نیز برخورداری از منظم ترین و کارآمدترین امکانات و تجهیزات حمل و نقل عمومی بوده است.

- خبرگزاری فارس ـ یادداشت میهمان ـ سید جعفر تشکری هاشمی: حمل و نقل به عنوان یکی از بزرگترین چالش های زیرساختی پیش روی کلان شهرها شناخته شده است؛ چنانچه عملکرد کارآمد کلان شهرها تا حد زیادی وابسته به وجود یک سیستم حمل و نقل کارآمد است.

شهر تهران به عنوان بزرگ ترین کلان شهر کشور و خاورمیانه، با مشکلات جدی و عدیده ای در سیستم حمل و نقل خود مواجه است.

این مشکلات منشاء بسیاری از مشکلات دیگر شهر تهران از قبیل اتلاف وقت مردم، افزایش مصرف سوخت، افزایش میزان آلاینده های زیست محیطی، کاهش ضریب ایمنی و سلامتی شهروندان، افزایش آمار تصادفات و خسارات مادی و جانی و .

است.

          مدیریت حمل و نقل و ترافیک امروزه پیش از آنکه پیشوند نام سازمان ها یا نهادهای شهری در سطح کشوری یا بین المللی باشد، یکی از حوزه های نوین دانش به شمار می رود و می توان می بایست با اتخاذ برخی تدابیر و از طریق ارائه راهکارهای مشارکتی، زمینه ای را فراهم نماید تا تک تک پایتخت نشینان در توسعه، پیشرفت و سرافرازی شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقا حمل و نقل عمومی گامی در راستای تحقق عدالت اجتماعی

ارتقا حمل و نقل عمومی گامی در راستای تحقق عدالت اجتماعی