مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 04:002021-06-13اجتماعي

کاسبی زباله گردها کساد می شود؟


صحنه ای که این روزها اذهان شهروندان تهرانی را مشوش می کند، مشاهده زباله گردی است و مدیران شهری پایتخت گفته اند که قصد دارند با تغییر مخازن کاسبی زباله گردها را کساد کنند.

از سر هر کوچه و خیابانی که عبور کنید، برای لحظه ای هم که شده، بوی تند زباله مخازن، بر صورتتان می زند، بویی که انگار برای تعدادی از شهروندان همین تهران و مهاجران عادی شده است که کارشان زباله گردی است.

تهران نزدیک به 60 هزار مخزن جمع آوری زباله در سطح معابر دارد، مخازنی که روزانه حداقل 2 بار توسط زباله گردها کنکاش شده و زباله های قابل بازیافت را جمع آوری می کنند.

این روزها در هر کوچه و خیابانی نوجوانان و بزرگسالان و حتی زنانی را دید که کیسه های پلاستیکی بزرگی را به دوش می کشند یا سر داخل سطح زباله ای کرده اند یا برای آنکه دستشان به زباله های کف مخزن برسد، مخزن را آنقدر کج کرده اند که بقیه پسماندها پخش خیابان شده است.

این صحنه ها را همه شهروندان تهرانی هر روز می بینند، سال هاست که برایشان یکی از عادی شده است و این سوال برایشان ایجاد می شود که چرا شهرداری برای ساماندهی این افراد دست به کار نمی شود، آیا این نوع کسب و کار به خاطر وضعیت بد اقتصادی است یا مافیایی پشت سر آن نهفته است؟ البته نباید فراموش کرد در شهری که به گفته مدیران شهری تهران روزانه به طور میانگین ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاسبی زباله گردها کساد می شود؟

کاسبی زباله گردها کساد می شود؟