مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 09:102021-06-12اقتصادي

فرش ایرانی به جای اروپا از افغانستان سر در می آورد؟


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید، رویکرد کلان صادراتی کشور نباید محدودکننده و بسته باشد و بازارهایی که در اختیار ایران است را نمی توان از دست داد.

- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید، رویکرد کلان صادراتی کشور نباید محدودکننده و بسته باشد و بازارهایی که در اختیار ایران است را نمی توان از دست داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آمارهایی که از وضعیت تجارت کشور در طول سال ها و ماه های گذشته منتشر شده، میزان صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال های قبل به شدت کاهش یافته اما در مقابل، صادرات به برخی کشورهای همسایه افزایش قابل توجهی داشته است.

هرچند ایران در سال های گذشته از برنامه ریزی جدی برای افزایش سهم خود در بازار کشورهای همسایه و منطقه خبر داده اما در عین حال این سوال به وجود آمده که آیا با توجه به ظرفیت بازار کشورهای منطقه اساسا ایران نیاز به تجارت با کشورهای دور مانند اروپا دارد؟ این حرفها در روزهای اخیر در میان صحبت های بعضی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز خود را نشان داده اما به نظر می رسد فعالان اقتصادی چندان با چنین رویکردی موافق نیستند.

سید رضی حاجی آقامیری – عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران - در گفت و گو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: موضوع مدیریت صادراتی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش ایرانی به جای اروپا از افغانستان سر در می آورد؟

فرش ایرانی به جای اروپا از افغانستان سر در می آورد؟