مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 05:352021-06-12دانش

تار عنکبوت گیاهی جایگزین پلاستیک می شود!


پژوهشگران دانشگاه کمبریج در بررسی جدید خود، نوعی تار عنکبوت گیاهی ارائه داده اند که می تواند جایگزین مناسبی برای پلاستیک های متداول باشد.

- پژوهشگران "دانشگاه کمبریج" در بررسی جدید خود، نوعی تار عنکبوت گیاهی ارائه داده اند که می تواند جایگزین مناسبی برای پلاستیک های متداول باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، دانشمندان دانشگاه کمبریج (University of Camidge) با تقلید از ریزساختارهایی که قدرتی باورنکردنی به تار عنکبوت می بخشند، غشایی گیاهی با مقاومت پلاستیک های یک بار مصرف تولید کرده اند و بدین ترتیب، یک جایگزین گیاهی سازگار با محیط زیست برای پلاستیک ارائه داده اند.

این غشاها را می توان برای کاربردهای صنعتی رنگ آمیزی و مقیاس بندی کرد و پس از اتمام کار، آن را به صورت کمپوست درآورد.

شاید رشته های ظریف تار عنکبوت از نظر انسان ها زیاد محکم به نظر نرسند اما بسیار محکم هستند و اسرار بسیاری را برای در میان گذاشتن با علم مواد در بر دارند.

پژوهشگران این حوزه، از تار عنکبوت برای ساخت سمعک های حساس تر، محصور کردن داروهای سرطان برای دارورسانی بهتر و ترمیم اعصاب استفاده می کنند.

دانشمندان دانشگاه کمبریج در حال بررسی رفتار پروتیین ها بودند و در بخشی از این کار، توجه خود را به نحوه آرایش تار عنکبوت و ترکیب بی نظیری که به آن چنین قد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تار عنکبوت گیاهی جایگزین پلاستیک می شود!

تار عنکبوت گیاهی جایگزین پلاستیک می شود!