مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 12:202021-06-09سياسي

حفاران غیرمجاز در اسفراین محاکمه شدند


مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از صدور رأی محکومیت برای متهمان به مشارکت در حفاری و کاوش غیرمجاز در شهرستان اسفراین خبر داد.

- و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، ملک حسین قویدل چوکانلو اظهار کرد: پرونده افرادی که به قصد به دست آوردن اموال تاریخی -فرهنگی در منزل یکی از متهمان، اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند، در دادگاه بدوی رسیدگی و محکومیت برای آن ها صادر شد.

مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با بیان اینکه این پرونده چهار متهم داشت، عنوان کرد: جرم متهمان در شرایطی که حاکی از حفاری غیرمجاز در محل بود به همراه آلات و ادوات حفاری و یک دستگاه فلزیاب کشف شد.

وی افزود: شف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به منظور رسیدگی و اجرای حکم و مجازات ازجمله اقدامات لازم در جهت پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

قویدل با بیان اینکه طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی است، عنوان کرد: با هرگونه تبلیغ، خرید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاران غیرمجاز در اسفراین محاکمه شدند

حفاران غیرمجاز در اسفراین محاکمه شدند