مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 22:452021-06-02اجتماعي

درباره «فیل آسیایی» چه می دانید؟


فیل آسیایی بزرگترین پستاندار خشکی قاره آسیا است که در معرض خطر انقراض قرار دارد و عواملی از جمله تخریب زیستگاه، شکار غیر مجاز و برخی دیگر از فعالیت های انسانی باعث کاهش جمعیت آن طی سال ها شده است.

- فیل آسیایی بزرگترین پستاندار خشکی قاره آسیا است که در معرض خطر انقراض قرار دارد و عواملی از جمله تخریب زیستگاه، شکار غیر مجاز و برخی دیگر از فعالیت های انسانی باعث کاهش جمعیت آن طی سال ها شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فیل آسیایی بزرگترین پستاندار خشکی قاره آسیا است که در زیستگاه های خشک و مرطوب جنگل ها و علفزارها در 13 کشور محدوده جنوب و جنوب شرقی آسیا زندگی می کند و جمعیت آن ها در طبیعت کمتر از 50 هزار برآورد شده و به لحاظ جمعیتی جزو گونه های در معرض خطر انقراض است.

فیل های آسیایی بسیار معاشرتی هستند؛ گروه هایی متشکل از شش تا هفت ماده هم خانواده را تشکیل می دهند که توسط پیرترین ماده - مادرسالار- هدایت می شوند.

مانند فیل های آفریقایی این گروه ها گهگاه به دیگر گروه ها می پیوندند تا گله های بزرگتری تشکیل دهند، هرچند این ارتباطات نسبتا کوتاه مدت هستند.

براساس اطلاعات صندوق جهانی طبیعت (WWF)، فیل ها بیش از دو سوم روز خود را مشغول تغذیه از علف ها هستند همچنین از مقدار زیادی پوست درخت، ریشه، برگ و ساقه های کوچک نیز تغذیه می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره «فیل آسیایی» چه می دانید؟

درباره «فیل آسیایی» چه می دانید؟