مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 04:002021-06-02بين الملل

تنها 3 درصد زمین از دست انسان در امان مانده است


انسان با فعالیت های متنوع در طبیعت، گونه های مختلف بر روی کره زمین را تحت تأثیر قرار داده و اکنون تازه ترین ارزیابی ها نشان می دهد که تنها سه درصد از کره زمین دست نخورده باقی مانده است.

- ایسنا/اصفهان انسان با فعالیت های متنوع در طبیعت، گونه های مختلف بر روی کره زمین را تحت تأثیر قرار داده و اکنون تازه ترین ارزیابی ها نشان می دهد که تنها سه درصد از کره زمین دست نخورده باقی مانده است.

پارک ملی سرنگتی، پارکی در ناحیه سرنگتی در تانزانیا یکی از معدود مکان های روی زمین است که هنوز همه گونه های جانوری از صدها سال پیش را در خود جای داده و اکوسیستم این منطقه متعادل باقی مانده است.

تعداد جمعیت انسانی که در این منطقه زندگی می کنند، در حدی کم است که سیستم را مختل نمی کنند و به طور کلی، سرنگتی نمونه بارز آنچه زیست شناسان آن را اکوسیستم زیست محیطی دست نخورده می نامند، باقی مانده است.

چنین مکان هایی در سطح کره زمین کمیاب هستند؛ بر اساس نتایج یک نظرسنجی گسترده جدید، تقریبا 97 درصد از اکوسیستم های موجود در زمین دیگر سالم نیستند.

در طول 500 سال گذشته، بسیاری از زیستگاه ها گونه های خود را از دست داده اند و در برخی دیگر، جمعیت حیوانات کلیدی در آن مناطق کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 3 درصد زمین از دست انسان در امان مانده است

تنها 3 درصد زمین از دست انسان در امان مانده است