مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 05:552021-06-01اقتصادي

نگاهی به وضعیت و علل گرانی بهاره/ ترخیص کالاهای اساسی با افت 50 درصدی مواجه شده است


تورم در ماه های پایانی دولت روحانی هم ادامه دارد قیمت مرغ، شکر، روغن و نان از ابتدای امسال از 20 تا 100 درصد افزایش پیدا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، موج تورم هر روز با شدت بیشتری در حال بلعیدن سفره مردم است و گزارش های میدانی حاکی از افزایش قابل توجه قیمت مرغ، نان و روغن در روزهای پیش رو است.

  روزنامه وطن امروز طی گزارشی در این باره نوشت: در حالی در میانه سومین ماه سال 1400 قرار داریم که از نخستین روزهای شروع این سال، مردم با رشد افسارگسیخته قیمت ها بویژه قیمت اقلام خوراکی دست و پنجه نرم کرده اند.

آغاز جهش قیمتی از ماه رمضان تقارن روزهای ابتدایی سال با شروع ماه مبارک رمضان، جرقه اولیه رشد قیمت اقلام خوراکی را زد به طوری که مرکز آمار در گزارشی تورم نقطه به نقطه سالانه اقلام خوراکی و آشامیدنی را در فروردین 63/5 درصد اعلام کرد.

این یعنی این اقلام نسبت به فروردین سال گذشته با 63/5 درصد افزایش قیمت رو به رو شده بودند.

البته مشمولیت این تورم اعلامی فارغ از برخی اقلام خوراکی سنتی و خاص ماه مبارک رمضان بود، دلیل آن هم این است که به طور کلی چنین کالاهایی در لیست محاسبه تورم مرکز آمار وجود نداشتند.

  تداوم گرانی ها و اردیبهشت سخت با آنکه پیش بینی می شد با فروکش کردن تقاضای اقلام خوراکی پس از ماه مبارک رمضان، شاهد کاهش قی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به وضعیت و علل گرانی بهاره/ ترخیص کالاهای اساسی با افت 50 درصدی مواجه شده است

نگاهی به وضعیت و علل گرانی بهاره/ ترخیص کالاهای اساسی با افت 50 درصدی مواجه شده است