مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 04:302021-05-30سياسي

میراث بجا مانده از سفر تا زندگی امام رضا(ع) در یزد


یزد، استانی زیارتی نیست اما ظرفیت قابل توجه و به جا مانده از سفر تاریخی امام رضا(ع) در این استان می تواند در قالب تورهای گردشگری دوران پساکرونا به صورت منسجم تر میزبان علاقمندان رضوی باشد.

- ایسنا/یزد یزد، استانی زیارتی نیست اما ظرفیت قابل توجه و به جا مانده از سفر تاریخی امام رضا(ع) در این استان می تواند در قالب تورهای گردشگری دوران پساکرونا به صورت منسجم تر میزبان علاقمندان رضوی باشد.

مشهد مقدس یکی از مقاصد بزرگ و اصلی گردشگری مذهبی - معنوی ایران به واسطه ی وجود آستان قدس رضوی است اما علاوه بر آن، مقاصد زیارتگاهی دیگری نیز در همین رابطه در کشورمان مانند امام زاده شاهچراغ در شیراز و امام زاده عبدالله(ع) در بافق یزد وجود دارد.

از دیگر مقاصد این نوع گردشگری که البته در یزد نیز بسیار پررنگ است، قدمگاه های منسوب به ائمه اطهار(ع) هستند که عمدتاً نیز در روستاها و مقاصد گردشگری روستایی قرار گرفته و هرساله میزبان بخشی از گردشگران فرهنگی خصوصاً گردشگران مذهبی و معنوی هستند.

مسیر عمده حرکت امام رضا(ع) و وجود تعداد زیادی از قدمگاه ها، منزلگاه ها و مساجد و روایت های تامل برانگیز و جالب مردم در خصوص امام رضا(ع)، ظرفیتی است که علاقمندان به این امام معصوم را به این مناطق می کشاند و امروز این ظرفیت مورد توجه بیشتری قرار گرفته و با شکل گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث بجا مانده از سفر تا زندگی امام رضا(ع) در یزد

میراث بجا مانده از سفر تا زندگی امام رضا(ع) در یزد