مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 05:402021-05-26اقتصادي

ایران در میان 3کشور تولید کننده کاتالیست قرار گرفت


با راه اندازی یک مجتمع صنعت پتروشیمی که از کاتالیست های ایرانی در آن استفاده می شود نام ایران در زمره سه کشور تولیدکننده کاتالیست قرار گرفت.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری، کاتالیست بعنوان یکی از کالاهای دانش بنیان و فوق راهبردی در حوزه پتروشیمی، پالایش و فولاد به شمار می آید که طی دو دهه اخیر با برنامه ریزی انجام شده، این کالا در اولویت های حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توانمندسازی بخش ایران ساخت قرار گرفت.

صنعت دانش بنیان کاتالیست ایران در هفته گذشته یکی از نقاط درخشان خود را شاهد بود و برای نخستین بار در کشور فعالیت یک مجتمع صنعت پتروشیمی با کاتالیست های تمام ایران ساخت افتتاح و راه اندازی شد.

این طرح از ظرفیت تولید روزانه 3 هزار و 250 تن اوره، برخوردار است و سالیانه مبلغ 268 میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.

نقطه حائز اهمیت آن استفاده کامل از کاتالیست های ایران ساخت است که تا پیش از تنها در حد یک یا دو کاتالیست ایران ساخت در فرآیندهای پتروشیمی استفاده می شد اما در این طرح از 8 کاتالیست ایرانی تولیدی یک شرکت دانش بنیان به حجم 344 متر مکعب و به ارزش بیش از 3 میلیون دلار استفاده شد.

با این توانمندی ایجاد شده توسط این شرکت دانش بنیان ایران بعنوان یکی از سه کشوری شناخته می شود که توانایی تولید تمامی کاتالیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در میان 3کشور تولید کننده کاتالیست قرار گرفت

ایران در میان 3کشور تولید کننده کاتالیست قرار گرفت