مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 11:152021-05-24سياسي

آغاز به کار اولین دانشنامه ایرانشناسی به زبان روسی از چهارشنبه


دانشنامه ایرانیستیکا به عنوان اولین دانشنامه ایرانشناسی به زبان روسی روز چهارشنبه این هفته با امضای تفاهمنامه دو طرف ایران و روس، به طور رسمی کار خود را آغاز می کند.

- به نقل از روابط عمومی موسسه مطالعات ایران و اوراسیا ایراس ، این موسسه پروژه بزرگ نخستین دانشنامه ایرانشناسی به زبان روسی (ایرانیستیکا) را با همکاری دانشگاه دولتی سن پترزبورگ و دانشگاه تهران کلید زده که مراسم امضای تفاهمنامه مربوط به آن، بین طرفین ایران و روس، روز چهارشنبه 5 خرداد برگزار می شود.

در تدوین این دانشنامه که به اصلی ترین منبع شناخت ایران برای روس زبانان جهان تبدیل خواهد شد، اساتید ایرانشناسی داخل کشور، و ایران شناسان روس همکاری خواهند داشت.

پروژه دانشنامه ایرانیستیکا با امضای تفاهم نامه میان موسسه ایراس و دانشگاه سن پترزبورگ از چهارشنبه این هفته کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده و مداخلی که توسط طرفین تهیه می شوند، به مرور در پایگان اینترنتی این دانشنامه به زبان روسی قرار داده خواهند شد.

مراسم امضای تفاهم نامه با حضور مهدی سنایی رییس موسسه ایراس، نیکلای کروپاچف رییس دانشگاه دولتی سن پترزبورگ، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران و سایر اعضای پروژه، همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز به کار اولین دانشنامه ایرانشناسی به زبان روسی از چهارشنبه

آغاز به کار اولین دانشنامه ایرانشناسی به زبان روسی از چهارشنبه