مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 15:302021-05-18بين الملل

خروج 20 درصدی نیروهای آمریکا از افغانستان


فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام عصر سه شنبه اعلام کرد که خروج نیروهای آمریکا از افغانستان بالای 20 درصد کامل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) طی بیانیه ای در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که فرماندهی مرکزی ایالات متحده تخمین می زند که بین 13 تا 20 درصد از کل روند عقب نشینی و خروج نیروها را به پایان رسانده ایم.

سنتکام در ادامه افزود: ارتش آمریکا 115 هواپیمای حمل و نقل نظامی C-17 را از افغانستان خارج کرده و بیش از 5000 قطعه تجهیزات را برای تخریب و انهدام تعیین کرده است.

سنتکام تاکید کرد که ایالات متحده همچنین کنترل پنج تأسیسات نظامی را به همتایان افغان تحویل داده است.

هم زمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، خشونت ها در این کشور رو به افزایش گذاشته و این وضعیت نگرانی هایی را در داخل و خارج از این کشور بوجود آورده است.

مجلس نمایندگان افغانستان در همین مورد نسبت به افزایش جنگ، کشتار و ترورهای هدفمند بخش های مختلف مردم این کشور و آزادی احتمالی 7 هزار زندانی طالبان و خروج غیر مسئولانه آمریکا از این کشور ابراز نگرانی کردند.

عبدالقیوم سجادی نماینده استان غزنی در مجلس با اشاره به حمله تروریستی به مسجدی در شکردره کابل گفت که تروریستان قوم و مذهب نمی شناسند؛ بلکه می خواهند تمام فرزندان این کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج 20 درصدی نیروهای آمریکا از افغانستان

خروج 20 درصدی نیروهای آمریکا از افغانستان