مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:102021-05-18اقتصادي

ماراتن کشورهای خلیج فارس برای فروش داراییهای نفتی


مساله تغییرات اقلیمی و شتاب روزافزون گذار به سمت انرژی پاک باعث شده است کشورهای نفت خیز خاورمیانه به تدریج آینده عاری از کربن را در نظر گرفته و متوجه شوند نمی توانند برای همیشه روی صنعت نفت و گاز طبیعی خود حساب کنند.

- مساله تغییرات اقلیمی و شتاب روزافزون گذار به سمت انرژی پاک باعث شده است کشورهای نفت خیز خاورمیانه به تدریج آینده عاری از کربن را در نظر گرفته و متوجه شوند نمی توانند برای همیشه روی صنعت نفت و گاز طبیعی خود حساب کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شواهدی که در چند دهه گذشته روی هم جمع شده اند، تاثیر انسان بر تغییرات اقلیمی را ثابت می کنند.

اگرچه اقتصاد جهانی همچنان به میزان زیادی به سوختهای فسیلی وابسته مانده است اما گذار انرژی در سالهای اخیر سرعت گرفته است.

این تغییر روند در کشورهایی که در صنعت سوخت فسیلی سرمایه گذاری بالایی انجام داده و به آن وابسته هستند از جمله کشورهای خاورمیانه مشاهده شده است.

این کشورها دریافته اند دیگر نمی توانند روی نفت و گاز طبیعی تا ابد حساب کنند و بنابراین آماده افزایش حداکثری از داراییهای انرژی خود می شوند.

سوال این است که آیا این اقدام خیلی دیرهنگام یا به موقع است؟ اگرچه همواره این یقین وجود داشته که جهان در مقطعی باید خود را از وابستگی به سوخت فسیلی رها کند اما زمان آن همواره مورد بحث بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماراتن کشورهای خلیج فارس برای فروش داراییهای نفتی

ماراتن کشورهای خلیج فارس برای فروش داراییهای نفتی