مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 19:302021-05-17اقتصادي

سونامی کالای اساسی در گمرک/ چه کسی دستور رییس جمهور را پس زد؟


دائم از جلسات تیم اقتصادی و به ویژه دستگاه های مرتبط با حوزه تجارت، مصوبه برای تسریع ترخیص کالای اساسی خارج می شود ولی نتیجه هیچ؛ همین مدتی پیش رییس جمهور دستور رفع موانع و ترخیص فوری داد ولی در همین فاصله دپوی کالای اساسی و مایحتاج مردم در گمرک به طور .

- دائم از جلسات تیم اقتصادی و به ویژه دستگاه های مرتبط با حوزه تجارت، مصوبه برای تسریع ترخیص کالای اساسی خارج می شود ولی نتیجه هیچ؛ همین مدتی پیش رییس جمهور دستور رفع موانع و ترخیص فوری داد ولی در همین فاصله دپوی کالای اساسی و مایحتاج مردم در گمرک به طور قابل توجهی افرایش یافته است، ظاهرا مدیران مربوطه توجهی به این موضوع، نیاز مردم در بازار و حتی دستور رییس جمهور ندارند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جریان تجارت ایران در سال های اخیر به ویژه از سال 1397 به بعد با توجه به تغییر سیاست های ارزی دولت و البته شدت گرفتن تحریم ها، متفاوت از گذشته پیش رفته و دیگر از لیست بلندبالای واردات خبری نیست و محدود به کالاهای اساسی و چند گروه دیگر است.

ولی در مورد ترخیص همین حجم از کالا همواره چالش وجود دارد؛ به طوری که با در نظر گرفتن جریان گردش کالا و ورود و خروجی که صورت می گیرد، اغلب آمار هشت میلیون تنی کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر تکان چندانی نمی خورد که معمولا بین چهار تا پنج میلیون تن کالای اساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سونامی کالای اساسی در گمرک/ چه کسی دستور رییس جمهور را پس زد؟

سونامی کالای اساسی در گمرک/ چه کسی دستور رییس جمهور را پس زد؟