مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 10:452021-05-17اقتصادي

سال گذشته 25 میلیارد نخ سیگار قاچاق در کشور توزیع شده است


مصرف کشور در سال 75 میلیارد نخ سیگار است که سال گذشته 55 میلیارد نخ در کشور تولید و بیست میلیارد نخ نیز به صورت قاچاق وارد شده است.

- به نقل از صدا و سیما، سیاوش افضلی در نشست خبری امروز اظهار داشت: ارزش بازار دخانیات در کشور حدود 40 هزار میلیارد تومان است که از این میزان سهم شرکت دخانیات، فقط 5 درصد است.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران اضافه کرد: شرکت جی تی آی ژاپن و شرکت آمریکایی انگلیسی بی ای تی است که از سال 82 در کشور مجوز فعالیت دارند و از سال 90 تعرفه حق العمل مربوط به استفاده از زیرساخت های شرکت دخانیات را نیز پرداخت نمی کنند.

افضلی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در خصوص واگذاری ها برای شرکت دخانیات و تصمیم های غیرکارشناسی گفت: یک دهه گذشته این شرکت شرایط خوبی نداشته، اما هم اکنون این شرکت احیا شده و در سال 99 میزان افزایش فروش 50 درصد از نظر مقدار 23 درصد و از نظر سهم بازار 70 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت دخانیات حدود 12 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده و ظرفیت تولید 50 درصد سهم بازار را دارد، افزود: با این حال شرکت های خارجی به راحتی مواد اولیه را وارد می کنند و سهم بازار را در اختیار دارند.

افضلی گفت: مصرف کشور در سال 75 میلیارد نخ سیگار است که سال گذشته 55 میلیارد نخ در کشور تولید و بیست میلیارد نخ نیز به صورت قاچاق وارد شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال گذشته 25 میلیارد نخ سیگار قاچاق در کشور توزیع شده است

سال گذشته 25 میلیارد نخ سیگار قاچاق در کشور توزیع شده است