مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 09:402021-05-17پزشكي

بهترین خوراکی ها برای سردمزاج ها


یک متخصص طب سنتی ایرانی در خصوص خوراکی های مناسب و غیرمناسب برای افراد با طبع سرد توضیحاتی ارائه کرد به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی ایرانی اظهار کرد: در طب سنتی ایرانی مزاج ترکیبی از عناصر چهار گانه اصلی آب، هوا، آتش و خاک است.

با توجه به اینکه این عنصر ها دارای کیفیت های چهارگانه متضاد گرم، سرد، خشک و تر هستند نتیجه فعل و انفعالات ناشی از این چهار عنصر کیفیت جدیدی را در بدن ایجاد می کند که به آن مزاج گفته می شود؛ بنابراین هرچه میزان هریک از این عناصر در بدن بیشتر باشد مزاج مختلف و متنوعی ایجاد می شود.

هر فردی مزاج منحصر به فرد خود را دارد مانند اثر انگشت که برای هر فرد انحصاری است.

او افزود: حکمای طب سنتی برای سهولت در شناخت انواع مزاج ها، آن ها را به 9 گروه تقسیم کرده اند که این تقسیم بندی شامل مزاج معتدل، 4 نوع مزاج مفرد سرد، گرم، خشک و تر، چهار گروه مرکب، گرم و خشک (صفراوی)، گرم و تر (دموی)، سرد و خشک (سوداوی)، سرد و تر (بلغمی) خواهد بود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

او در خصوص ویژگی افرادی که دارای مزاج سرد و تر (بلغمی) هستند، تصریح کرد: پوست سفید و روشن، چاقی، پرخواب و کم تحرک، صبور و بردبار، خوش برخورد، دوستدار فصل تابستان که معمولا تمایل به خوردن غذا های سرد داشته و در عین حال معده ضعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین خوراکی ها برای سردمزاج ها

بهترین خوراکی ها برای سردمزاج ها