مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 04:402021-05-17سياسي

شکست ائتلاف حاکم شیلی در رای گیری تشکیل شورای تدوین قانون اساسی


با شمارش 69 درصد آرا، به نظر می رسد که ائتلاف حاکم راست میانه شیلی در حفظ کنترل نهادی که پیش نویس قانون اساسی را ارائه می کند، شکست می خورد، چون نتوانسته تاکنون یک سوم آرای مورد نیاز را به دست بیاورد.

- با شمارش 69 درصد آرا، به نظر می رسد که ائتلاف حاکم راست میانه شیلی در حفظ کنترل نهادی که پیش نویس قانون اساسی را ارائه می کند، شکست می خورد، چون نتوانسته تاکنون یک سوم آرای مورد نیاز را به دست بیاورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ائتلاف حاکم به نام شیلی واموس ، تنها 21 درصد آرا را به دست آورده است.

این انتخابات نشان دهنده عدم اعتماد عمیق مردم شیلی به وضعیت سیاسی کشورشان است و کاندیداهای مستقل آن به عنوان برندگان بزرگش در انتخابات روز یکشنبه، 155 مرد و زن را برای نهادی برمی گزینند که به تدوین مجدد منشور قانون اساسی کنونی شیلی می پردازد که مربوط به دوران دیکتاتوری آگوستو پینوشه – 1973 تا 1990- است.

ائتلاف حاکم سباستین پینه را، رییس جمهوری شیلی به دنبال کسب حداقل یک سوم کرسی های این نهاد بود چراکه هرگونه پیشنهاد برای قانون اساسی جدید به دست کم دو سوم تایید نیاز دارد.

کانال محلی سی.

ان.

ان در شیلی به این گمانه زنی پرداخته بود که کاندیداهای مستقل 45 کرسی را به دست می آورند و ائتلاف حاکم هم 39 کرسی، چپ میانه 25 کرسی، چپ افراطی 28 ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست ائتلاف حاکم شیلی در رای گیری تشکیل شورای تدوین قانون اساسی

شکست ائتلاف حاکم شیلی در رای گیری تشکیل شورای تدوین قانون اساسی