مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-05-16اقتصادي

شاهین؛ خودرویی ایمن در کلاس جهانی


از اواخر سال گذشته موضوع ایمنی خودروی شاهین همزمان با معرفی این خودرو مطرح و با معرفی آن، گویی سایپا گامی بسیار بلند رو به جلو برداشته و وارد فصل تازه ای از تاریخ خود شده است.

- به نقل از سایپا، در سال های اخیر صحبت های گوناگونی مبنی بر شکل گیری یک مرکز مستقل به منظور بررسی و اعتبارسنجی ایمنی خودروهای سواری صورت گرفته است اما تابه حال نتیجه مفید و خروجی مشخصی را در پی نداشته است.

در نتیجه، تنها الزامات ایمنی تصویب شده برای خودروهای حاضر در بازار ایران در اجباری شدن قوانینی همچون نصب دو ایربگ و سامانه ضد قفل(abs) و همچنین استانداردهای 85 گانه خلاصه می شود.

البته که سعی شده همین قوانین نیز با مدنظر قرار دادن معیارها و استانداردهای معتبر بین المللی مکتوب شده و به عنوان یک قانون تدوین و تثبیت شود و اگرچه در کنار آن، سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز به طور فعال اقدام به انتشار رتبه بندی کیفی خودروهای داخلی می کند، اما خلأ مجموعه ای معتبر و مستقل برای تشخیص میزان مقاومت سازه خودرو در برابر تصادف و کارایی تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال آن در کشورمان همچنان احساس می شود و همه می دانیم تا زمانی که چنین مجموعه ساختارمند و معتبر و الزامات قانونی اساسی تری برای ارزیابی ایمنی خودروها در کار نباشد، بسیاری از خودروسازان داخلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهین؛ خودرویی ایمن در کلاس جهانی

شاهین؛ خودرویی ایمن در کلاس جهانی