مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 08:102021-05-16اقتصادي

خضریان: صف وام ازدواج باید برچیده شود


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه طبق آمار رسمی بانک مرکزی و محاسبات موجود، بانک ها با مشکلی جهت تامین منابع تخصیص وام ازدواج رو برو نیستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، علی خضریان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه منابع بانک ها جهت تخصیص وام ازدواج به جوانان، همان سپرده های قرض الحسنه ای هستند که در بانک ها موجود است، گفت: طبق آخرین آمار منتشر شده از بانک مرکزی مربوط به آذرماه سال 1399، بانک ها پس از کسر سپرده های صندوق مسکن، معادل 188 هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه پس انداز با نرخ صفر درصد از مردم جذب نموده اند که پس از کسر ذخیره قانونی، حدود 170 هزار میلیارد تومان می شود.

وی افزود: علاوه بر این، حجم سپرده های قرض الحسنه جاری نیز که آن هم با نرخ صفر درصد جذب شده، پس از کسر ذخیره قانونی حدود 450 هزار میلیارد تومان است که طبق قانون بانک ها باید بخشی از این منابع را نیز به تسهیلات ازدواج پرداخت کنند.

از مجموع این دو سپرده که 620 هزار میلیارد تومان می شود، تاکنون حدود 180 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مردم پرداخت شده است.

نماینده تهران اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی بانک مرکزی در سال 1399 ظرفیت پرداخت وام قرض الحسنه از چند مسیر امکان پذیر خواهد بود؛ یکی از مسیرها بازپرداخت اقساط تسهیلات قرض الحسنه است، همانطور که برآو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خضریان: صف وام ازدواج باید برچیده شود

خضریان: صف وام ازدواج باید برچیده شود