مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 07:102021-05-16اقتصادي

ضرورت مبارزه با شته در باغات جوان مرکبات


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر مبارزه با آفت شته در باغات جوان زیر پنج سال و باغاتی که مبارزه زمستانه در آنها صورت نگرفت تاکید کرد.

- ایسنا/گیلان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر مبارزه با آفت شته در باغات جوان زیر پنج سال و باغاتی که مبارزه زمستانه در آنها صورت نگرفت تاکید کرد.

محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به مساعد شدن شرایط محیطی برای فعالیت و افزایش جمعیت شته ها روی جوانه های نورسته مرکبات، اظهار کرد: شته ها حشرات کوچکی هستند که با تغذیه از شیره گیاهی، سبب پیچیدگی برگ و سرشاخه، ترشح عسلک و دوده ای شدن برگ، سرشاخه و میوه، ضعف عمومی درخت، ریزش شکوفه ها و میوه های تازه تشکیل شده می شوند و ناقل بیماری های ویروسی مانند تریستیزای مرکبات هستند.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفت شته در باغات جوان زیر پنج سال و باغ هایی که مبارزه زمستانه در آنها صورت نگرفت، گفت: در بسیاری از باغات، تراکم پایین شته ها توسط حشرات مفید مانند کفشدوزک ها، زنبورها، مگس های مفید و بالتوری ها کنترل شده و ضرورتی به مبارزه شیمیایی در این گونه باغات نیست.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: در صورت مشاهده تراکم بالای شته ها در باغات با هماهنگی کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاه پزشکی و اخذ نسخه گیاه پزشکی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مبارزه با شته در باغات جوان مرکبات

ضرورت مبارزه با شته در باغات جوان مرکبات