مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-05-16پزشكي

بررسی مسائل طرح «جوانی جمعیت و خانواده»/ تاکید بر عدم حذف غربالگری در طرح


به همت انجمن مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه نشست بررسی مسائل طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» با حضور رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس و رییس مرکز ژنتیک سازمان بهداشت برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی نشست بررسی مسائل طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور امیرحسین بانکی پور رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس و اشرف سماوات رییس مرکز ژنتیک سازمان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

* سماوات:  فلسفه ما فلسفه سلامت خانواده در چهارچوب شرع مقدس است اشرف سماوات، رییس مرکز ژنتیک وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در این نشست به ارتباط بین غربالگری جنین و سلامت عمومی جامعه اشاره کرد و افزود: سلامت عمومی به غربالگری وصل می شود و بحث غربالگری در سلامت عموم بسیار مهم است.

وی با اشاره به تصویب قانون سقط درمانی در سال 1384 گفت: ما قانون غربالگری را این گونه تنظیم کردیم که جنین قبل از ولوج روح اگر نقص ناقص الخلقگی یا عقب ماندگی ذهنی دارد را به وسیله غربالگری ها شناسایی کنیم و به شرط نقص و حرج مادر تا قبل از ولوج روح، به انتخاب خود مادر سقط شود یا بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی مسائل طرح «جوانی جمعیت و خانواده»/ تاکید بر عدم حذف غربالگری در طرح

بررسی مسائل طرح «جوانی جمعیت و خانواده»/ تاکید بر عدم حذف غربالگری در طرح