مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 06:452021-05-16اقتصادي

رودها نام شهر شما را نمی دانند


برای فهم هشداری که سال هاست کارشناسان حوزه آب در مورد فرونشست زمین و از دست رفتن ذخایر آب زیرزمینی می دهند باید کمی عقب تر رفت و به بازخوانی تبعات سیاستی پرداخت.

- ، روزنامه ایران نوشت: برای فهم هشداری که سال هاست کارشناسان حوزه آب در مورد فرونشست زمین و از دست رفتن ذخایر آب زیرزمینی می دهند باید کمی عقب تر رفت و به بازخوانی تبعات سیاستی پرداخت که آب را مانند کالایی بومی به مردم عرضه کرد، نه سرمایه ای ملی.

کافی است نگاهی به آسیب های سیاست سپردن مدیریت آب به استان ها که از سال 83 به بعد آغاز شد بیندازیم تا بفهمیم شیوه حکمرانی آب هنوز هم درحال آزمون و خطاست و هر چند سال یک بار با تبصره و قانونی جدید مسیری تازه پیدا می کند.

انگار کشاورزی صبح از خواب بیدار شود و بخواهد مسیر رودخانه را به سمت کشت و کار خودش منحرف کند؛ سیاستگذاری آب در ایران سال هاست مانند رودخانه ای درحال پیچ و تاب خوردن است.

دکتر علی یوسفی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان توضیح می دهد که تا قبل از سال 84 مدیریت آب در ایران به گونه ای بود که مرز حوضه های آبی در آن مدنظر بود اما قدرت و اختیارات تنها به یک استان واگذار شده بود.

این سیاست باعث نارضایتی در دیگر استان هایی شد که سهمی در سیاستگذاری نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رودها نام شهر شما را نمی دانند

رودها نام شهر شما را نمی دانند