مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 11:102021-05-15سياسي

طرح بانکداری بانک مرکزی، اهداف آرمان گرایانه، ساختارها ناکافی


یکی از مشکلات در نظام قانونگذاری این است که اهداف آرمان گرایانه طرح می شود ولی در ساختارها شرایط رسیدن به اهداف وجود ندارد.

- ایسنا/قم مدیر موسسه علمی طیبات گفت: یکی از مشکلات در نظام قانونگذاری این است که اهداف آرمان گرایانه طرح می شود ولی در ساختارها شرایط رسیدن به اهداف وجود ندارد.

حجت الاسلام عبادی مدیر موسسه علمی طیبات در نشست علمی نقد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در قم گفت: با نگاه شورای فقهی که جنبه اسلامیت این طرح است، چند نکته و سوال مطرح می شود.

طبق اهداف این طرح، مسئولیت استقرار بانکداری سازگار با شرع مقدس اسلام و برقراری مناسبات عادلانه در بخش پولی و بانکی کشور طبق قانون بر عهده بانک مرکزی است.

وی افزود: یکی از مشکلات در نظام قانونگذاری این است که اهداف آرمان گرایانه و زیبایی طرح می شود ولی در بخش ساختار شرایط رسیدن به اهداف وجود ندارد و فقط راه را برای عدم مسئولیت پذیری برخی از افراد فراهم می کند.

باید بررسی کرد که هر قانون یا ماده به کدام هدف می رسد.

عبادی بیان کرد: سوالی که باید پرسید این است که استقرار بانکداری سازگار با شرع اسلام در کجای این طرح دیده می شود؟ در کل طرح فقط ماده 21 در این مورد صحبت کرده است که آن هم به همین صورت در برنامه ششم آمده است و چیز جدید و نوآورانه ای نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح بانکداری بانک مرکزی، اهداف آرمان گرایانه، ساختارها ناکافی

طرح بانکداری بانک مرکزی، اهداف آرمان گرایانه، ساختارها ناکافی