مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 11:002021-05-15اقتصادي

پیش بینی کاهش 55 درصدی برداشت گندم در نهاوند


مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از پیش بینی کاهش 55 درصدی برداشت گندم خبر داد و گفت: کاهش بارندگی در سال زراعی گذشته باعث بروز خسارات فراوان به بخش کشاورزی از جمله تولید گندم در این شهرستان شده است .

- کریم حاج باباعلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه شهرستان نهاوند پربارش ترین منطقه استان بود که همه ساله متوسط بارش در آن به بیش از 500 میلیمتر می رسید اظهار کرد: بر همین مبنا میزان گندم و سایر محصولات کشاورزی نیز در آن بالا بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان برداشت گندم در این شهرستان بیش از 45 هزار تن بود افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال زراعی گذشته پیش بینی می شود امسال میزان برداشت ما به 25 هزار تن یعنی 55 درصد کاهش داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه نزدیک به 20 هکتار از اراضی قابل کشت نهاوند به گندم اختصاص دارد گفت: در نهاوند 12 هزار هکتار گندم آبی و 7 هزار و 500 هکتار نیز دیم می قرار دارند که در اثر خشکسالی امسال میزان برداشت گندم دیم به شدت کاهش یافته است.

وی در خصوص میزان خسارت به کشت گندم گفت: به توجه کاهش بارش ها در سطح شهرستان اغلب کشتهای دیم قابل برداشت نبوده و حدود 30 درصد نیز به زمین های آبی خسارت وارد شده که پیش بینی می شود میزان برداشت محصول از این مزارع در مقایسه با سال گذشته 55 درص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کاهش 55 درصدی برداشت گندم در نهاوند

پیش بینی کاهش 55 درصدی برداشت گندم در نهاوند