مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 06:302021-05-15سياسي

«آرامگاه فردوسی» یکی از باشکوه ترین بناهای ملی ایران  


یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: آرامگاه فردوسی به عنوان یکی از باشکوه ترین، زیباترین و موزون ترین بناهای ملی ایران شناخته می شود که همه به حضور آن می بالند.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: آرامگاه فردوسی به عنوان یکی از باشکوه ترین، زیباترین و موزون ترین بناهای ملی ایران شناخته می شود که همه به حضور آن می بالند.

رجبعلی لباف خانیکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از قدیم الایام همواره این سوال مطرح بوده که آرامگاه فردوسی کجاست؟ برخی در دوره قاجار بر این اندیشه بودند که آرامگاه فردوسی در اطراف هارونیه واقع شده است و برخی دیگر نیز حتی خود هارونیه را به عنوان آرامگاه فردوسی می شناختند؛ منتهی واقعیت این بود که هیچ کدام پاسخ مسئله نبود.

وی بیان کرد: بر اساس آدرسی که افرادی همچون عروضی سمرقندی داده بودند، در اوایل قرن چهاردهم خورشیدی این تفکر صورت گرفت که محل دقیق آرامگاه فردوسی کجاست و در همین راستا انجمنی به نام انجمن آثار ملی متشکل از جمعی از هنرمندان و فرهنگ مداران ایرانی تشکیل شد.

این استاد دانشگاه تشریح کرد: بنابراین اعضاء این انجمن با معیار قراردادن نوشته های چهار مقاله عروضی سمرقندی محل دفن فردوسی را درون باغ فردوسی در دروازه رزان مشخص کردند که در سال 1305 خورشیدی تصمیم به ساخت آرامگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آرامگاه فردوسی» یکی از باشکوه ترین بناهای ملی ایران  

«آرامگاه فردوسی» یکی از باشکوه ترین بناهای ملی ایران