مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 05:052021-05-14اقتصادي

اجرای طرح های کاهش خطرپذیری سیلاب در سمنان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان از اجرای طرح های کاهش خطرپذیری سیلاب در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، ایرج حیدریان اظهار کرد: طرح های کاهش خطرپذیری سیلاب در استان سمنان شامل اجرای لایروبی و بازگشایی رودخانه ها و مسیل ها، احداث و مرمت بندهای تثبیت رودخانه و نیز احداث دیوار ساحلی در این استان بوده که خطرات سیل امسال را تا میزان قابل توجهی کاهش داده است.

وی افزود: در این طرح ها، در 16 رودخانه 29 کیلومتر عملیات لایروبی و بازگشایی انجام شده و مرمت و احداث دو بند تثبیت رودخانه به طول 470 متر و احداث دیوار ساحلی به طول 430 متر در سه رودخانه استان نیز ازجمله مهم ترین این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه این طرح ها در سال های 98 و 99 انجام شده است، متذکر شد: اجرای طرح های مذکور سبب شد تا خسارات ناشی از سیلاب های اخیر در استان به حداقل برسد.

حیدریان با اشاره به سیلاب اخیر در رودخانه حبله رود و بزرگی دبی و بار رسوبی کم سابقه آن یادآور شد: برای کاهش خطرات سیل در شهرستان های گرمسار و آرادان که در پایین دست رودخانه حبله رود قرار دارند، احداث و مرمت دو بند تثبیت به طول 470 متر در رودخانه حبله رود در بالادست جاده مواصلاتی تهران -مشهد انجام شده است که موجب ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح های کاهش خطرپذیری سیلاب در سمنان

اجرای طرح های کاهش خطرپذیری سیلاب در سمنان