مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 03:402021-05-14پزشكي

مقاومت به آنتی بیوتیک، بحران جدی جهان با مرگ سالانه 10 میلیون نفر


محققان نسبت به مقاومت به داروهای ضدمیکروبی هشدار می دهند و باو دارند با این روند درمان عفونت های شایع سخت تر شده و خطر گسترش بیماری و مرگ تشدید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، براساس تحقیقی که امروز منتشر شده و خطر غیرقابل تصوری را نشان می دهد، استفاده از دزهای بالاتر آنتی بیوتیک برای مقابله با مشکل رو به رشد مقاومت به دارو ممکن است در نتیجه باعث تقویت برخی از باکتری ها شود.

مقاومت ضد میکروبی توسط سازمان ملل متحد (UN) به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدهایی که ما به عنوان یک جامعه جهانی با آن روبرو هستیم برچسب گذاری شده است و پیش بینی می شود تا سال 2050 سالانه منجر به مرگ  10 میلیون نفر شود.

تحقیقات قبلی نشان داده  تحمیل دزهای بالاتر آنتی بیوتیک به باکتری ها می تواند توانایی آنها را در ایجاد مقاومت کاهش دهد، اما هنوز توجه چندانی به چگونگی تأثیر این دزهای بالاتر بر سلامت کلی میکروب ها نشده است.

تیمی از محققان مستقر در انگلیس و اروپا، نحوه واکنش جمعیت E.

coli به غلظت های مختلف سه آنتی بیوتیک رایج را بررسی کردند.

آنها دریافتند که در حالی که دزهای بالاتر آنتی بیوتیک سرعت مقاومت در برابر باکتری ها را کاهش می دهد، آنها همچنین باعث ایجاد باکتری هایی با آمادگی کلی بالاتر می شوند به این معنی که سرعت تولید مثل بالاتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت به آنتی بیوتیک، بحران جدی جهان با مرگ سالانه 10 میلیون نفر

مقاومت به آنتی بیوتیک، بحران جدی جهان با مرگ سالانه 10 میلیون نفر