مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 02:452021-05-12اقتصادي

دام ها در انتظار علوفه/ نبود علوفه دامداران ایلامی را ورشکست کرده است


کمبود بارش ها، فقر مراتع، کاهش قیمت گوسفند و گرانی علوفه دستی، صدای دامداران را درآورده و زندگی آنان را دچار مشکل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از استان ایلام، بعد از پشت سر گذاشتن سالی کم باران در استان ایلام و خشک سالی های پیش آمده برای کشاورزان حالا نبود علوفه گریبان گیر دامداران این استان شده است.

تلاطم بازار و تغییر لحظه ای قیم تها در چند سال اخیر موضوعی کاملا ملموس است؛ اگر شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و قیمت کالایی دو برابر شده باشد کاملا عادیست و دیگر تعجبی نخواهیم کرد.

اما در این بین در رابطه با برخی اقلام شاهد رشد قیمت نبوده ایم؛ قیمت گوسفند زنده در مقایسه با قیمت گوشتی که در قصابی ها به فروش می رسد تقریبا یک سوم است؛ شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید دام زنده مازاد عشایر به صورت ترکیبی شامل پیر و جوان را هر کیلو 450 هزار ریال اعلام کرده است.

همه ساله در فصل کوچ شاهد عرضه بیشتر دام هستیم؛ امسال با وجود خشکسالی حادث شده در استان ایلام و ترس دامداران از تامین نشدن علوفه مورد نیاز دام هایشان و قیمت بالای علوفه، عرضه دام زنده بیشتر از سنوات گذشته بوده و این موضوع باعث کاهش قیمت دام زنده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام ها در انتظار علوفه/ نبود علوفه دامداران ایلامی را ورشکست کرده است

دام ها در انتظار علوفه/ نبود علوفه دامداران ایلامی را ورشکست کرده است