مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 10:552021-05-12پزشكي

بزرگترین عوارض رژیم غذایی گیاهی چیست؟


گیاه خواری یک پدیده رایج در جهان امروز است که بدون عوارض جانبی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، امروزه گیاه خواری طرفداران زیادی در جهان دارد، اما پیروی از چنین رژیم های غذایی، بدون عوارض جانبی نیست.

بسیاری از افراد از مزایای بی شمار گیاه خواری مانند داشتن تناسب اندام و سلامتی بدن سخن می گویند، اما به ندرت کسی به مضرات این رژیم غذایی می پردازد.

در این مطلب به عوارض جانبی گیاه خواری می پردازیم: 1- مسئله انرژی و وزن زمانی که افراد به رژیم غذایی با پایه گیاهی روی می آورند به طور طبیعی کالری کمتری می سوزانند، زیرا گیاهان دارای تراکم کالری کمتری نسبت به غذا های نشات گرفته از حیوانات هستند.

این امر بدان معناست که افراد گیاه خوار برای تامین کامل کالری مورد نیاز روزانه خود باید حجم بیشتری از غذا های گیاهی را تناول کنند.

گیاهخواران باید به این مسئله توجه داشته باشند که آیا به اندازه 2000 کالری در طول روز، از مواد غذایی که می خورند انرژی دریافت می کنند یا خیر.

2- عادات بد غذایی زمانی که افراد تصمیم می گیرند رژیم غذایی گیاهی را انتخاب کنند بدان معنا نیست که غذا های سالمی مصرف خواهند کرد.

بیسکویت های کرم دار، سیب زمینی سرخ کرده، نوشابه و بسیاری دیگر از مواد غذایی ناسالم گرچه همه گیاهی محسوب می شوند اما همگی مضر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین عوارض رژیم غذایی گیاهی چیست؟

بزرگترین عوارض رژیم غذایی گیاهی چیست؟