مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-05-12بين الملل

گسترش روابط محور دیدار وزرای امور خارجه تاجیکستان و چین


وزرای امور خارجه تاجیکستان و چین در حاشیه دومین نشست وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی و چین در «شی آن» با یکدیگر ملاقات کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سراج الدین مهر الدین وزیر امور خارجه تاجیکستان و وان ایی وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت و گو کردند.

طرفین گسترش روابط دوجانبه را بررسی و جهت تقویت همکاری های متقابل سودمند بین تاجیکستان و چین در زمینه های مختلف ابراز علاقه کردند.

دو طرف در ادامه اجرای توافقات به دست آمده در نتیجه تماس تلفنی سران دو کشور، امضا اسناد جدید دوجانبه، تنظیم برنامه های مشترک در قالب های مختلف در چارچوب نشست های کمیسیون مشترک همکاری تجاری و اقتصادی و رایزنی های سیاسی بین وزارتخانه های امور خارجه تاجیکستان و چین را بررسی کردند.

در این راستا، سران نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و چین به اهمیت گسترش روابط تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، علمی و فنی دو کشور، توسعه تعاملات بین پارلمانی، همکاری در زمینه های صنعت و انرژی، فرهنگ و گردشگری و غیره تاکید کردند.

وزرای خارجه تاجیکستان و چین در جریان این دیدار همچنین سایر مسائل مربوط به توسعه تعاملات دوجانبه دوشنبه و پکن در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای و همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با همه گیری کرونا را بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش روابط محور دیدار وزرای امور خارجه تاجیکستان و چین

گسترش روابط محور دیدار وزرای امور خارجه تاجیکستان و چین