مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 04:552021-05-12پزشكي

مراقبت های پس از تزریق واکسن کرونا/ همه چیز درباره عوارض جانبی واکسن کرونا


رییس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله (عج) گفت: برای افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند نیاز به داشتن رژیم غذایی خاصی پس از تزریق واکسن نیست اما مصرف مایعات مفید است.

- مرتضی ایزدی رییس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله (عج) در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه پس از انجام واکسیناسیون افراد می توانند مانند شرایط معمول فعالیت داشته باشند، گفت: برای افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند نیاز به داشتن رژیم غذایی خاصی پس از تزریق واکسن نیست اما مصرف مایعات مفید است.

همچنین نیاز به مصرف داروی خاصی هم وجود ندارد.

استحمام  و ورزش کردن بعد از تزریق واکسن هم هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

وی تاکید کرد: در صورت بروز تورم و قرمزی در ناحیه تزریق هم نیاز به اقدام خاصی مانند سرد کردن و گرم کردن محل تزریق نیست و این علائم خود به خود بهبود می یابند و نهایتا می توانند آنتی هیستامین معمولی مصرف کنند.

این متخصص عفونی خاطرنشان کرد: افراد لازم نیست قبل از شروع واکسیناسیون دارویی مصرف کنند که دچار علائم نشوند و همچنین از مصرف آسپرین بعد از تزریق واکسن شدیدا پرهیز کنند.

رییس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله گفت: برخی افراد در پی  تزریق واکسیناسیون علائمی مانند بدن درد، سردرد و تب در آن ها ظاهر می شود که باز در بیش از 90 درصد موارد مشکل خاصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقبت های پس از تزریق واکسن کرونا/ همه چیز درباره عوارض جانبی واکسن کرونا

مراقبت های پس از تزریق واکسن کرونا/ همه چیز درباره عوارض جانبی واکسن کرونا