مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 04:002021-05-12اقتصادي

5 تجربه جهانی تغییر ریل از سفته بازی به تولید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در اقتصاد به مجموعه فعالیت های نامحسوس اقتصادی که تولید و مصرف آن در زمان واحد بوده و در معامله، مالکیت چیزی را به دنبال ندارد؛ - بررسی تجربه کشورهای چین، ترکیه، عربستان سعودی، مالزی و امارات نشان می دهد برخلاف ایران، این کشورها بخش خدمات را به خدمت تولید و اشتغال درآورده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در اقتصاد به مجموعه فعالیت های نامحسوس اقتصادی که تولید و مصرف آن در زمان واحد بوده و در معامله، مالکیت چیزی را به دنبال ندارد؛ خدمات می گویند.

بر اساس آمارهای جهانی در سال های اخیر حدود 80 درصد از ارزش افزوده کل در برخی از کشور های توسعه یافته در بخش خدمات بوده و در حدود 70 درصد از تولید ناخالص داخلی برخی از کشور های توسعه یافته حاصل این بخش بوده است.

صنایع خدماتی در کشور ها به ویژه در کشور های کمتر توسعه یافته درحال افزایش است و به دلیل پتانسیل اشتغال زایی که دارد نسبت به بخش های دیگر همانند کشاورزی و یا تولیدات صنعتی رشد بیشتری می یابد.

درمورد بخش خدمات در کشور ایران نیز بر اساس آمار های مربوطه می توان گفت که در سال های اخیر نیمی از تولید ناخالص داخلی مربوط به این بخش بوده و در سال 1399، این سهم از تولید ناخالص داخلی در حدود 55 درصد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 تجربه جهانی تغییر ریل از سفته بازی به تولید

5 تجربه جهانی تغییر ریل از سفته بازی به تولید