مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 03:302021-05-12پزشكي

چگونه علائم آسم و کرونا را از هم تشخیص دهیم؟


یک فوق تخصص ریه از دانشگاه علوم پزشکی تهران، تشخیص آسم از کرونا را برای پزشک فوق تخصص ریه بسیار ساده دانست و گفت: تاکنون هیچ شواهد و تحقیقاتی مبنی بر اینکه افراد مبتلا به آسم بیشتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند، وجود ندارد و نمی توان گفت بیماران آسم شانس بیشتری برای ابتلا به کرونا دارند.

مصطفی قانعی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری آسم پاسخ بیش از حد مجرای هوایی به یک محرک است، اظهار کرد: در بیماری آسم باید محرکی باشد تا مجرای هوایی پاسخ بیش از حدی نسبت به آن ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه آسم می تواند ارثی و آلرژیک باشد و یا بر اثر شغل فرد در اثر تماس طولانی مدت با برخی از محرک ها به وجود آید، تصریح کرد: آسم یک بیماری انسداد مجاری هوایی است که وقتی فرد دچار حملات آسم می شود، این انسداد افزایش پیدا می کند، عبور هوا از مجاری هوایی به سختی صورت گرفته و در ریه صدای خس خس ایجاد می شود که علت آن تنگی مجاری هوایی است.

فوق تخصص ریه از دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در ایجاد بیماری آسم عوامل زمینه ای و ارثی و یا عوامل تشدیدکننده نقش دارند، گفت: این بیماری می تواند توسط برخی از بیماری های ویروسی (حتی سرماخوردگی ساده)، خوراکی ها، گرده گیاهان و یا آب و هوا تشدید شود، بنابراین علاوه بر زمینه بیماری و ژنتیکی بودن آن، این ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه علائم آسم و کرونا را از هم تشخیص دهیم؟

چگونه علائم آسم و کرونا را از هم تشخیص دهیم؟