مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 08:252021-05-11بين الملل

مخالفت ازبکستان با حضور نیروهای نظامی خارجی در این کشور


وزارت دفاع ازبکستان اعلام کرد دکترین دفاعی این کشور، استقرار پایگاه های نظامی خارجی در قلمرو این کشور را در نظر ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایندگان بخش مطبوعاتی وزارت دفاع ازبکستان اعلام کردند دکترین دفاعی ازبکستان استقرار پایگاه های نظامی خارجی در قلمرو این کشور را در نظر ندارد.

پیشتر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال با استناد به منابع اعلام کرده بود آمریکا می تواند نیروهای خود را که از افغانستان بیرون و در کشورهای آسیای مرکزی مستقر کند.

به عقیده برخی نظامیان و نمایندگان دفتر ریاست جمهوری جو بایدن رییس جمهور آمریکا، بهتر است نیروها در ازبکستان و تاجیکستان که با افغانستان هم مرز است و امکان دسترسی سریع به کشور در صورت لزوم را فراهم می کند، مستقر شوند.

نمایندگان بخش مطبوعاتی وزارت دفاع ازبکستان اظهار داشتند در اسناد بنیادی دفاعی این کشور تصریح شده که استقرار پایگاه و تاسیسات نظامی خارجی در قلمرو این کشور ممنوع است.

این اصل در دکترین دفاعی ازبکستان در سال 2018 میلادی و در قانون اساسی و نظریه سیاست خارجی کشور از سال 2012 میلادی مندرج شده است.

نمایندگان وزارت دفاع همچنین افزود: سیاست ازبکستان در زمینه دفاع بر اصل عدم حضور نیروهای مسلح کشور در عملیات حفظ صلح و مناقشات نظامی در خارج استوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت ازبکستان با حضور نیروهای نظامی خارجی در این کشور

مخالفت ازبکستان با حضور نیروهای نظامی خارجی در این کشور